سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دیجی مگ

نظر


صنعت سینما یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار است که نقش مهمی در فرهنگ سازی، ارائه و توجه به موضوع دارد. در طول عمر سینما، در اکثر فیلم‌ها و سریال‌ها، مضامین مختلفی به مخاطب ارائه می‌شود و مد نیز از این قاعده مستثنی نیست، اگرچه پرداختن به این مضمون در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است و به نظر می‌رسد فیلم‌های کلاسیک معدودی هستند. فقط در حالت میدانی

اصولاً بهترین فیلم ها درباره لباس با لمس احساسات مخاطب نقش مهمی در کارگردانی یا تغییر مسیر حرفه ای یا شخصی فرد دارند. شاید بتوانیم افرادی را در اطراف خود پیدا کنیم که پس از تماشای یک فیلم، سریال یا مستند مسیر زندگی خود را تغییر داده اند یا پایدارتر شده اند. در ادامه این وبلاگ به معرفی 10 فیلم در زمینه مد می پردازیم که می تواند برای افرادی که در این زمینه کار می کنند و برای افرادی که متخصص نیستند الهام بخش باشد.

1) خانواده گوچی

فیلم خانواده گوچی که در سال 2021 اکران می شود یکی از جدیدترین فیلم های تولید شده در حوزه مد است. داستان این فیلم همانطور که از نامش پیداست درباره فراز و نشیب های برند گوچی است که تحت سلطه وارثان قرار گرفته است. از بازیگران این فیلم می توان به لیدی گاگا، آدام دریر، جرد لتو و آل پاچینو اشاره کرد. لازم به ذکر است این فیلم با نظرات متفاوتی از سوی مخاطبان و کارشناسان مواجه شده است. بعضی ها این فیلم را خیلی خوب می دانند و بعضی ها تنها خوبی این فیلم را بازی خوب بازیگران می دانند.

2) میدان تخیل

فیلم «فانتوم» که با نام «شبح» نیز شناخته می‌شود، در سال 2017 ساخته شد و داستان یک خیاط موفق اما وسواسی را روایت می‌کند که در طول فیلم عاشق زنی می‌شود که الگوهای رفتاری متفاوتی دارد. از آنجا دنیل دی لوئیس، لزلی منویل، جولیا دیویس و ویکی کریپس در میان بازیگران فیلم حضور دارند. یکی از خوبی های این فیلم نحوه به تصویر کشیدن مد لندن دهه 50 است.

3) خیاط

استیچ 2015 است. فیلم استرالیایی این فیلم با بازی کیت وینسلت، داستان خیاطی را روایت می کند که از فرانسه به استرالیا نقل مکان می کند تا از مادر بیمار خود مراقبت کند.

4) کوکو پله هو پلرین

یکی از معروف ترین فیلم های حوزه مد که هر زمان که موضوع معرفی فیلمی از این حوزه مطرح می شود، جزو اولین پیشنهادات است، فیلم کوکو قبل از شانل است. این فیلم داستان زندگی طراح و صاحب برند Chanel را روایت می کند و در سال 2009 فیلمبرداری شده است.

5) ایو سن لوران

فیلم ایو سن لوران یک فیلم زندگینامه ای است که داستان زندگی طراح مد فرانسوی ایو سن لوران را در ابتدای کارش روایت می کند. این فیلم در سال 2014 ساخته شده است.

6) عامل خرید

این تبلیغات ممکن است خیلی درباره مد نباشد، اما داستان یک خرده فروش شخصی (کریستین استوارت) را روایت می کند که برای ثروتمندان لباس می خرد. این فیلم در سال 2016 اکران شد.

7) شیطان پرادا می پوشد

The Devil Wears Prada یکی از آن فیلم هایی است که بسیاری از افراد صنعت مد آن را توصیه می کنند. این فیلم در سال 2006 ساخته شد و بازیگران زن معروفی مانند مریل استریپ و آن هاتاوی در آن به ایفای نقش پرداختند. داستان این فیلم درباره دانشجویی است که به تازگی فارغ التحصیل شده و در یک مجله معروف استخدام می شود.

8) Fi a Dior

هشتمین پیشنهاد ما مستند من و دیور است که به مجموعه اول کریستین دیور افسانه ای اشاره دارد. البته این مستند به ابعاد کمتر گفته شده خانه های مد نیز می پردازد.

9) اولین دوشنبه ماه می

مستند دیگری که ما نمایش خواهیم داد، مستند اولین دوشنبه ماه مه است که در آن یک کارگردان مراسم مت گالا را که در موزه متروپولیتن نیویورک برگزار شد، ارائه می دهد.

10) Ocean"s Eight Friends

آخرین فیلمی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم مربوط به رویداد مت گالا است. فیلم 2018 "هشت دوست اوشن" داستان هشت زن را روایت می کند که با هم گردنبند این بازیگر را در مت گالا می دزدند. کیت بلانشت یکی از بازیگران برجسته این فیلم است.